279022022 527730045580510 3949820514445962529 n 1 1

Τα μολύβια της Πολύχρωμης ανάγνωσης και τα δίψηφα σύμφωνα!

Μπορεί η Πολύχρωμη ανάγνωση να είναι ένα επιτραπέζιο παιχνίδι με κάρτες που προορίζεται κυρίως για τον τομέα της ανάγνωσης, προσφέρει όμως και άλλες δυνατότητες διδασκαλίας. Μία από αυτές εστιάζει στα δίψηφα σύμφωνα και συγκεκριμένα στην αναγνώρισή τους, την ανάγνωσή τους και τη σωστή γραφή τους. Τα εργαλεία που θα μας βοηθήσουν είναι τα μολύβια της Πολύχρωμης ανάγνωσης και ο βοηθός-ματάκι.

Υλικά και οδηγίες κατασκευής

  • Γλωσσοπίεστρα μεγάλα διαφόρων χρωμάτων
  • 1 γλωσσοπίεστρο μικρό χρώματος της αρεσκείας σας
  • 1 πλαστικό ματάκι
  • Μαρκαδόροι
  • Μαρκαδόροι για ασπροπίνακα
  • 1 κόλλα χαρτί Α4
  • 1 διαφάνεια πλαστικοποίησης
  • Κόλλα
  • Ψαλίδι

Μολύβια

Σχεδιάζετε στην κόλλα χαρτί τα καλούπια ενός μεγάλου γλωσσοπίεστρου. Την πλαστικοποιείτε και μετά κόβετε περιμετρικά τα καλούπια. Παίρνετε ένα ένα τα χρωματιστά γλωσσοπίεστρα και από τη μία πλευρά απεικονίζετε  με μαύρο μαρκαδόρο ένα μολύβι γράφοντας στο εσωτερικό του ένα διαφορετικό δίψηφο σύμφωνο κάθε φορά (μπ, ντ, γκ, γγ, τσ, τζ κ.ά.). Στην άλλη πλευρά κολλάτε το πλαστικοποιημένο καλούπι που θα αποτελέσει το πεδίο γραφής για το παιδί.

Βοηθός-ματάκι

Κολλάτε το πλαστικό ματάκι στην άκρη του μικρού γλωσσοπίεστρου.

Διδακτική πρόταση

1.      Από την ομάδα <<Φρασοπροτάσεις>> της Πολύχρωμης ανάγνωσης ξεχωρίζετε και δίνετε στο παιδί μόνο τις κάρτες οι οποίες έχουν ως βασική λέξη κάποια που να αρχίζει ή να περιέχει δίψηφο σύμφωνο.

2.    Του/της ζητάτε να διαλέξει μία κάρτα από τις προαναφερθείσες και σε συνδυασμό με τις κάρτες από τις άλλες ομάδες παίζει σύμφωνα με τους κανόνες της Πολύχρωμης ανάγνωσης.

3.    Του/της λέτε να δείξει με τον βοηθό ματάκι τα σημεία στις φράσεις ή προτάσεις όπου βλέπει το δίψηφο σύμφωνο και να το προφέρει δυνατά.

4.     Του/της ζητάτε να γράψει στο πίσω μέρος του αντίστοιχου μεγάλου μολυβιού μία πρόταση με τη λέξη που περιέχει το συγκεκριμένο δίψηφο σύμφωνο. Εναλλακτικά, αντί για πρόταση μπορεί να γράψει άλλες λέξεις που αρχίζουν ή περιέχουν το ίδιο δίψηφο σύμφωνο ή να κάνει αντιγραφή την αρχική λέξη της κάρτας. Άλλωστε, μπορεί να σβήσει με ένα σφουγγάρι πίνακα όσες φορές θέλει και να δοκιμάσει διάφορες ασκήσεις.

5.    Τέλος, μπορεί να  ζωγραφίζει το περιεχόμενο της λέξης ή της πρότασης ή και να δημιουργήσει μια φανταστική ιστορία με αυτή.

Υ.Γ: Στόχος της δραστηριότητας είναι να έρθει το παιδί σε επαφή με τα δίψηφα σύμφωνα με πολλούς και διαφορετικούς τρόπους, ώστε να τα εμπεδώσει.  Έτσι, λοιπόν, θα διαβάσει, θα προφέρει, θα γράψει, θα αντιγράψει , θα ζωγραφίσει, θα δημιουργήσει. Ιδανική πρόταση για α’ και β’ δημοτικού.

279154631 1112917709251986 5316574147372772039 n 1 1 279046726 528079252054435 2151600724144165606 n 1 1279093958 292517492929020 941570151277676275 n 1 1

Comments ( 2 )

  • Αδριανή Αντωνίου

    Εχω τις αρθρομαριονετες και τους κυριους Προσωπικό και Απρόσωπο! Εξαιρετική δουλειά! Πολλα συγχαρητήρια!

    • Ρία Κορατζοπούλου

      Σας ευχαριστούμε πολύ για τα όμορφα λόγια και την εμπιστοσύνη! Ελπίζουμε να τα χαρείτε!!!

Αφήστε ένα σχόλιο