Θέλετε να κάνετε επανάληψη τα σημεία στίξης με δημιουργικό τρόπο; Η εκπαιδευτικός Δώρα Βόσινα αξιοποιώντας την Πολύχρωμη Ανάγνωση σας προτείνει την παρακάτω ιδέα…
Με πολύ χρώμα και πηλό τα σημεία στίξης συναντώ αλλά και κατανοώ καλύτερα! Ποιο παιδί δε θα ήθελε η ανάγνωση και η επανάληψη να έχει τη μορφή παιχνιδιού; Η παρακάτω δραστηριότητα βοηθά τον/την μαθητή/μαθήτρια να κατανοήσει καλύτερα τη θέση που πρέπει να έχουν τα σημεία στίξης στον γραπτό λόγο αλλά και πώς αυτά επηρεάζουν τη διακύμανση της φωνής μας στον προφορικό λόγο. Ειδικά, αν πρέπει να διαβάσει τις Φρασοπροτάσεις του σαν χαρούμενο ρομπότ ή σαν έκπληκτος βάτραχος, τότε η διαδικασία αυτή αποτελεί διασκέδαση, το χρώμα της φωνής αλλάζει και ο/η ίδιος/ίδια αισθάνεται σαν ένας μικρός/ή ηθοποιός. Είναι μια δραστηριότητα ιδιαίτερα αγαπητή στα παιδιά. Μπορεί να υλοποιηθεί ακόμα και σε ομάδες!
Δημιουργικότητα, γνώση, φαντασία, θεατρικότητα συνυπάρχουν στο εκπαιδευτικό παιχνίδι “ Πολύχρωμη ανάγνωση “!
Τα υλικά που θα χρειαστούμε είναι:
πηλός, φόρμες για τα σχήματα, τέσσερις φάκελοι, τετράδιο και μολύβι (θα μπορούσαμε να έχουμε και έναν μικρό πίνακα που αρέσει πιο πολύ στα παιδιά), ένας ανεξίτηλος μαρκαδόρος και ένα μπλοκ ζωγραφικής με μαρκαδόρους.
Βήματα δραστηριότητας
1) Αρχικά επιλέγω τα σημεία στίξης τα οποία θέλω να κάνω επανάληψη.
2) Έπειτα ο/η μαθητής/τρια χρησιμοποιεί πηλό και φόρμες για να φτιάξει τα παρακάτω τέσσερα σχήματα. Σε κάθε σχήμα ζωγραφίζει ένα από τα σημεία στίξης!
3) Στη συνέχεια, λέω στον/στη μαθητή/τρια να επιλέξει έξι κάρτες από τις Φρασοπροτάσεις .
4) Επιλέγω τη Φρασοπρόταση κάθε κάρτας με την οποία επιθυμώ ο /η μαθητής/τρια να ασχοληθεί. Ο/Η ίδιος /ίδια τις διαβάζει και ύστερα τις γράφει χρησιμοποιώντας τα σημεία στίξης. (Μπορεί να τοποθετήσει στο τέλος το πήλινο σχήμα!) Επίσης, έχει τη δυνατότητα να αλλάζει κάθε φορά σημείο στίξης, ώστε να διαφοροποιείται ο τρόπος που θα διαβάσει την πρόταση!
5) Τέλος, μέσα σε φακέλους έχω τοποθετήσει μια κάρτα ρόλων μαζί με μια κάρτα συναισθημάτων. Ο/ Η μαθητής/τρια επιλέγει έναν φάκελο και τότε θα πρέπει να διαβάσει την κάθε Φρασοπρόταση σαν χαρούμενο ρομπότ ή σαν λυπημένη χελώνα ή σαν έκπληκτος βάτραχος κλπ. Επιπλέον, μπορεί με τις Φρασοπροτάσεις να φτιάξει μια δική του/της ιστορία ή ακόμα και να τις εικονογραφήσει!